Constantin Pestrea, directorul Unifertrans, firmă căreia îi aparţine trenul care a deraiat în zona localităţii Boju, a declarat, miercuri, că în niciunul dintre vagoanele care mai sunt la locului accidentului nu mai este motorină, susţinând că produsul fie s-a scurs pe sol, fie a fost transvazat.
Pestrea a declarat, pentru Mediafax, că peste 250 de tone de motorină s-au scurs din vagoanele ajunse în râpă în urma accidentului şi că firma se aşteaptă la o amendă din partea comisarilor de mediu.
"Acolo au fost scurgeri de motorină, ne aşteptăm la amendă. Au fost două situaţii: vagoane care s-au spart şi vagoane din care s-a transvazat combustibilul. Astăzi (miercuri - n.r.) s-a transvazat motorina din ultimul vagon în care mai exista combustibil. La ora aceasta nu mai există motorină în niciun vagon. Aceasta fie s-a scurs pe sol, fie a fost transvazată", a spus Pestrea.
La rândul său, directorul Direcţiei Infrastructură din cadrul Regionalei CFR Cluj, Gheorghe Şurubaru, a declarat că lucrările de reparaţie la cel de-al doilea fir de cale ferată ar putea începe joi.
"Până mâine (joi - n.r.) vor fi trase şi ultimele două vagoane, cel suspendat şi cel dintre linii, şi vor putea începe lucrările de reparaţie la al doilea fir de cale ferată. Vom începe cu evaluarea sitaţiei, iar lucrarea va fi complexă deoarece a fost degradat şi terasamentul din cauza rostogolirii vagoanelor", a spus Şurubaru.
Acesta a precizat că lucrările de reparaţie ar putea dura 30 de zile.
Şeful Comisariatului Regional al Gărzii de Mediu Cluj, Mihaela Rozor, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că poluarea cu motorină din zona localităţii clujene Boju este considerată una "cu grad mare", fiind afectată o suprafaţă de 500 de metri pătraţi de teren.
"Gradul de poluare este unul mare. Au fost afectaţi circa 500 de metri pătraţi de teren în urma scurge