Cu o pondere de peste 60% a clientilor corporate, segment care a redus drastic bugetele de calatorie, afacerile Happy Tour, cel mai mare jucator de pe piata locala a agentiilor de turism, vor inregistra anul acesta un recul de 20%-25% fata de 2008, pana la circa 40 de milioane euro, cel mai scazut nivel din 2006 si pana in prezent.
Declinul afacerilor are ca principala cauza o reducere de pana la 25% a tarifelor. “Nu am inregistrat o scadere a numarului de clienti, ci dimpotriva, ne-am mai marit portofoliul cu circa 5%, pana la 1.400 de clienti. Am pierdut totusi cativa clienti in domeniul constructiilor, in principal companii care si-au inchis portile”, a declarat Javier Garcia del Valle (foto), care ocupa, din martie 2009, functia de vicepresedinte executiv al Happy Tour.
In aceste conditii, Happy Tour isi propune sa isi creasca cifra de afaceri incepand din 2010. “Incepand de anul viitor ne propunem sa crestem cel putin in ritmul pietei, pentru a ramane in continuare lider. Cred ca T1 va fi dificil pentru piata agentiilor de turism, iar din martie se va observa un trend ascendent”, a mai declarat oficialul Happy Tour.
Cu o cifra de afaceri de 50 milioane de euro in 2008, Happy Tour a inregistrat peste 300.000 de segmente de zbor, peste 250.000 de nopti de cazare rezervate in hoteluri si peste 350 de actiuni corporatiste organizate in destinatii dintre cele mai diverse din lume.
Turismul local, cu potential, dar inca neatractiv pentru achizitii
Din decembrie 2007, de cand GED a preluat fraiele Happy Tour, nicio alta achizitie sau fuziune nu a mai avut loc pe piata agentiilor de turism. “Intr-adevar criza era o oportunitate pentru eventualii investitori, din punct de vedere al preturilor, dar nu cred ca vreo agentie de turism din Romania prezinta o situatie financiara care ar interesa vreun investitor”, a mai spus reprezentantul Happy