Motivat, în capitala Moldovei se circulă moldoveneşte. Adică un pic mai încet. Din varii motive, unul dintre ele fiind şi traficul îngreunat. De aceea, aici, în loc să spui grăbeşte-te încet, poţi să spui lejer: "Grăbeşte-te moldoveneşte!".
Capitala Moldovei, cum mai este ea denumită (mai mult de către ieşeni), este caracterizată de o circulaţie densă; spun specialiştii săi, aproape la fel de dificilă ca în Bucureşti. De altfel, şi pentru un ochi obiectiv, Iaşiul de astăzi arată ca un front de război, plin de şantiere, cratere şi alte nevoi.
Intervievatul nostru este ing. Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei. Cu el am luptat pe aliniamentul Copou-Podu Roş-Păcurari. Am scăpat amândoi teferi! Doar câteva maşini s-au ciocnit în intersecţia de la Fundaţie.
Jurnalul Naţional: Cum caracterizaţi Iaşul din punct de vedere al traficului?
Mihai Chirica: Este un oraş cu o circulaţie caracteristică marilor oraşe... la o populaţie de 400.000 de locuitori, pe o suprafaţă mai mică decât cea a municipiului Bacău, avem o aglomeraţie mare de autovehicule. Ne comparăm cu Bucureştiul, şi spun asta plecând atât de la numărul populaţiei, cât şi de la suprafaţa aferentă, incluzând aici numărul de studenţi aflaţi la studii (aproximativ 60.000 - n.red.), care generează şi ei maşini în plus în trafic. Noi suntem într-o echivalenţă cu Bucureştiul datorită suprafeţei şi a aglomeraţiei.
Circulaţi cu maşina? Aţi nimerit în intersecţii blocate ambuteiaje?
Frecvent, zilnic, circul cu maşina, n-am ajuns la Iaşi încă la ambuteiaje, punctele nevralgice rămân la Fundaţie, intrarea dinspre Păcurari (dimineaţa) şi zona Podu Roş, dinspre Nicolina.
Cum staţi cu locurile de parcare, locuri noi?
Locuri de parcare am făcut anul trecut aproape 900... De asemenea, lucrăm şi în 2009, vom mai