Volumul inmatricularilor de masini de lux atat noi, cat si second-hand din import a inregistrat o scadere de peste 76% in primul trimestru al acestui an, la 15 unitati, fata de 64 de automobile in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculari a Vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
Aceasta categorie include marci precum Ferrari, Lamborghini, Bentley si Rolls-Royce, masini care costa peste 150.000 de euro.
Pe de alta parte, categoria limuzinelor de lux (unde pretul de pornire este de circa 70.000 de euro) a inregistrat vanzari in scadere cu peste 65%, la 37 de masini, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), care inregistreaza exclusiv vanarile de masini noi. Cea mai bine vanduta limuzina de lux s-a mentinut si in primul trimestru Mercedes-Benz S-Klasse, cu 16 unitati, dar in scadere cu 78%, urmat de noul BMW Seria 7, lansat la inceputul acestui an cu opt masini, cu 60% mai mult decat in perioada similara a anului trecut.
Potrivit APIA, cel mai puternic afectata de criza a fost marca Maserati, care in primele trei luni nu a livrat nicio masina, dupa ce in decembrie a vandut 11 masini, adica un sfert din totalul livrarilor din 2008. In aceeasi situatie se afla si Aston Martin, cu un singur automobil inmatriculat fata de cinci in trimestrul intai 2008, dar si Rolls-Royce, cu un singur model fata de trei anul trecut. In acelasi timp Ferrari, a livrat in luna martie doua masini noi, un F430 si un 599 GTB Fiorano, in valoare de peste 200.000 de euro si unul second-hand, conform datelor DRPCIV.
In cazul limuzinelor de clasa mare, scaderea a fost ceva mai mica, de 52%, la 144 de masini, potrivit APIA.
Pe de alta parte, SUV-urile au inregistrat cel mai redus declin, minus 50%, la 2.352 de unitati, dar in contextul in car