Puţin peste 115 milioane de euro. Acesta a fost preţul pe care ar fi trebuit să-l achite Primăria Capitalei firmelor Astaldi (Italia) şi FCC Construccion SA (Spania) pentru realizarea celei mai mari lucrări de infrastructură din Capitală de după 1990. Din anul 2006, când a fost atribuită lucrarea, contractul a suferit nenumărate acte adiţionale, care au ridicat costul pasajului cu alte câteva zeci de milioane de euro.
Ultimul act adiţional, semnat în luna decembrie a anului 2010, prevedea majorarea costului lucrării cu 17,4 milioane de euro. La inaugurarea sa în iunie 2011, podul a ajuns să coste 250 de milioane de euro. Motivul pentru care Municipalitatea a trebuit să achite atâţia bani e cunoscut de edilul general: „Unii au spus că e o lucrare faraonică şi că a costat mult. Da. Ce-o fi costat foarte mult? Păi 70 de milioane de euro au fost doar exproprierile. S-au făcut exproprieri şi cu 8.000 de euro metrul pătrat”, a afirmat edilul general la şedinţa de bilanţ.
Oprescu a făcut referire şi la alte proiecte contestate de societatea civilă ori de adversarii politici. În opinia sa, străpungerea Buzeşti-Berzei-Uranus, blocată în nenumărate rânduri, e lucrare vitală pentru defluidizarea traficului pe axa Nord-Sud. „Această lucrare, care a trezit pasiuni negative, e gândită încă din 1935. Nu e invenţia lui Oprescu şi nu Oprescu s-a dus să calce în picioare patrimoniul cultural al Bucureştiului. E un bulevard vital, care va permite traversarea oraşului de la nord la sud în 15-20 de minute”, a spus Oprescu.
Care sunt realizările lui Oprescu
Pasajul suprateran Pipera-Barbu Văcărescu (încă închis circulaţiei)
90 de străzi reabilitate, 317 străzi cu reţea publică de alimentare cu apă
65 de şcoli au fost modernizate
Arena Naţională, inaugurată în mandatul său
577 km de cabluri de pe stâlp