Indicatorii tehnico-economici aferenţi studiului de fezabilitate pentru autostrada suspendată propusă de primarul general Sorin Oprescu au fost aprobaţi, joi, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), valoarea totală a investiţiei fiind estimată la peste 1,5 miliarde de euro.
Proiectul de hotărâre referitor la autostradă a fost aprobat cu 29 de voturi pentru şi 16 împotrivă.
Valoarea estimată a investiţiei este de 6,83 miliarde lei, din care aproape 58 de milioane reprezintă cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică.
Primarul general Sorin Oprescu a declarat, joi, că în cadrul parteneriatului public-privat pentru materializarea acestui proiect ar putea fi cooptaţi investitori din China, SUA, Rusia şi Coreea de Sud. "Nu vorbim despre bani de la buget, pentru că nu îi avem. Va fi un parteneriat public-privat", a spus Oprescu.
Întrebat când ar trebui să înceapă lucrările la autostrada suspendată, primarul general a răspuns: "Ieri. Proiectul a fost respins de şapte ori (până joi - n.r.)".
Proiectul autostrăzii suspendate, denumit "Închiderea inelului median de circulaţie la zona de nord", urmăreşte fluidizarea traficului pe marile artere.
"Soluţia proiectată prevede realizarea unui sistem rutier complex cu următoarea configuraţie: pe sectorul Virtuţii-Gravita dezvoltarea în lungul bulevardului Constructorilor şi apoi traversarea triajului Chitila, dezvoltarea la nord de calea ferată pe sectorul Griviţa-Poligrafiei cu o arteră cu şase fire de circulaţie, câte trei pe fiecare sens, realizarea a două tuneluri unidirecţionale cu câte trei benzi pe sens , pe sectorul Poligrafiei-Avionului, dezvoltarea la nord şi la sud de calea ferată prin două căi unidirecţionale pe sectorul Avionului-Petricani şi realizarea a două bulevarde bidirecţionale, unul la nord şi unul la sud de calea ferată, pe sectoru