Omniasig şi BCR Asigurări, cele două companii care vor fuziona luna viitoare pentru a crea un nou lider pe piaţa asigurărilor, au pierdut cotă de piaţă anul trecut după ce afacerile s-au contractat cu 15% din cauza vânzărilor mai mici de poliţe auto, subscrierile cumulate fiind de 1,2 miliarde de lei (280 mil. euro).
Primele subscrise de Omniasig, a treia companie din piaţa asigurărilor generale, au ajuns la 762 milioane de lei (180 mil. euro), cele mai slabe vânzări fiind raportate pe segmentele Casco şi property, unde afacerile au scăzut cu circa 30%. "Ne-am adaptat activitatea la mediul economic şi am implementat o strategie de optimizare a proceselor, constând în proceduri de reducere a costurilor, măsuri de restructurare a portofoliului şi o centralizare a operaţiunilor de back-office", potrivit reprezentanţilor Omniasig.
Pe asigurări de răspundere civilă auto (RCA) subscrierile au avansat însă cu 8% şi au ajuns la 274 milioane de lei, Omniasig reuşind să atragă mai mulţi clienţi după ce a redus puternic tarifele la începutul lui 2011. Omniasig şi BCR Asigurări sunt controlate din 2005 şi respectiv 2008 de asigurătorul austriac Vienna Insurance Group (VIG).
BCR Asigurări a reuşit în schimb să-şi crească vânzările de poliţe Casco cu 7%, până la 192 mil. lei, dar subscrierile pe segmentul RCA s-au înjumătăţit şi au ajuns la 105 mil. lei. Asigurătorul a subscris în total prime de 441 mil. lei, cu 15% mai puţin decât în 2010. BCR se afla în decembrie pe locul şase pe piaţa asigurărilor generale.
Cele două companii au pierdut însă cotă de piaţă anul trecut şi au ajuns la o cotă de circa 19% în condiţiile în care scăderea afacerilor a fost de două ori mai rapidă faţă de cea a întregii pieţe. Piaţa asigurărilor generale s-a restrâns cu 6,5% anul trecut, până la 6,2 miliarde de lei.
În paralel, cei doi asigurători au plătit despăgubiri cu o