„Veşti bune: sunteţi chemat la un al doilea interviu. Data trecută v-aţi descurcat bine, iar scrisoarea de mulţumire ne-a impresionat". Acestea sunt spusele pe care le aşteaptă orice candidat după un prim interviu cu un recrutor. El ştie că va urma o întâlnire cu o persoană mai importantă din companie, dar, pe lângă faptul că este entuziasmat, este şi emoţionat. La ce ar trebui să se aştepte? Al doilea interviu este absolut indispensabil pentru finalizarea unui proces de recrutare. Dacă prima etapă se desfăşoară în prezenţa unui reprezentant al unei agenţii de recrutare sau head-hunting sau a unui responsabil din departamentul de resurse umane al companiei care doreşte să angajeze, cel de-al doilea interviu poate fi realizat chiar în prezenţa directorului general. „La nivelul primului interviu, nu se poate lua o decizie de angajare. Al doilea interviu are rolul de a introduce candidatul viitorului său manager. În plus, de regulă, la al doilea interviu se discută concret şi/sau se negociază pachetul de beneficii specific jobului", susţine Mihaela Tudorancea, managing partner al Nefertiti Human Capital Consulting.
În prima parte a recrutării, se discută generalităţi şi se vizează obţinerea a cât mai multor informaţii de la candidat, pe lângă cele cuprinse în CV sau scrisoarea de motivaţie.
„La primul interviu, candidatul era un cvasinecunoscut, singurele informaţii fiind cele din CV. În schimb, pentru al doilea interviu, deja există evaluarea recrutorului, profilul psihologic, evaluarea profesională, referinţele de la fostele locuri de muncă etc.", explică Tudorancea.
„Cel mai potrivit"
Cu alte cuvinte, din perspectiva recrutorului, primul interviu este pentru a culege cât mai multe informaţii relevante, care pot veni în întâmpinarea managerului. „Recrutorul poate selecta cei mai buni trei sau patru candidaţi, dar decizia de angaja