Eroare umană în turnul de control şi deficienţe de comunicare. Acestea sunt, potrivit raportului final al comisiei de anchetă, principalele cauze ale accidentului produs la sfârşitul anului Eroare umană în turnul de control şi deficienţe de comunicare. Acestea sunt, potrivit raportului final al comisiei de anchetă, principalele cauze ale accidentului produs la sfârşitul anului trecut, pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă", când un avion a lovit o autoutilitară aflată pe pistă. Din cercetări a rezultat că aeronava este complet avariată.
Şeful comisiei care a anchetat accidentul aviatic de la Otopeni, Mircea Alexandru Ciucă, a prezentat ieri, la Ministerul Transporturilor, concluziile raportului final.
El a precizat că incidentul s-a produs din mai multe cauze, printre care autorizarea eronată a rulajului pe pistă, nerespectarea procedurilor de vizibilitate redusă, precum şi nerespectarea convorbirilor în trafic. Mai mult, "în momentul în care s-a realizat eroarea, turnul de control nu a luat măsura de anulare a cursei", a explicat Ciucă.
Haos în turnul de control
Raportul scoate în evidenţă faptul că trei dintre controlorii de trafic aerian care se aflau în turnul de control nu au respectat procedurile.
Aceştia sunt controlorul care a dirijat aeronava când a ajuns la poziţia de intrare pe pistă, cel care a coordonat aeronava când ea a solicitat aprobarea pentru pornirea motoarelor până în faza de rulaj şi supervizorul de echipă, care avea responsabilităţi de monitorizare a activităţii în turnul de control.
"A fost o scăpare în ceea ce priveşte evidenţa benzilor care stabileau activitatea autovehiculelor pe suprafaţa de mişcare. Nu a fost respectată procedura de întreaga echipă, existând o eroare în dirijarea aeronavei, o eroare de autorizare a decolării cursei.
Această persoană a revenit