Ecologia a început să influenţeze mesajul publicitar, astfel că apar tot mai multe spoturi, postere sau reclame "atente" cu mediul înconjurător Pământul suferă de cald, de sete, a
Ecologia a început să influenţeze mesajul publicitar, astfel că apar tot mai multe spoturi, postere sau reclame "atente" cu mediul înconjurător
Pământul suferă de cald, de sete, a devenit prea murdar, este timpul să facem ceva pentru a pune frână acestor fenomene, sunt ideile cu iz de ecologie care încep să-şi facă apariţia în publicitate. Firmele pun tot mai mare accent pe reclama făcută aşa-numitului eco-marketing.
Producătorii de energie, de detergenţi, de băuturi (alcoolice sau nu), de computere sau de telefoane mobile, dar şi de avioane, de iahturi de lux, de electrocasnice sau de haine se bazează din ce în ce mai mult pe mesajele publicitare cu iz ecologic pentru a-şi cuceri eventualii cumpărători.
"Înainte era o simplă cerinţă la modă, astăzi eco-mesajul a devenit un factor competitiv", susţine un reprezentant al firmei Pirelli, care anunţă că renumita firmă îşi ia în serios rolul de "susţinător al mediului".
La fel, BMW îşi expune în strălucitoare spoturi publicitare noul automobil pe bază de hidrogen. Creatorii de reclame spun că, de la "marea idee" a publicităţii ecologice de acum câţiva ani, s-a ajuns la "marele ideal" de responsabilitate socială prin respectul acordat ambientului.
"Astăzi, firmele nu îşi mai promovează produsele cu orice preţ, ci se adaptează sensibilităţii consumatorilor", a declarat Anna Maria Testa, responsabila cu relaţiile de comunicare ale cunoscutei firme italiene de panificaţie Mulino Bianco.
Întrecere în declaraţii
Spoturile publicitare de ultimă oră ale unor mari firme vorbesc de la sine în acest sens. Spre exemplu, Renault susţine: "Toţi se referă de ecologie. Renault acţionează", prezentându-şi c