Magazinele de specialitate din oraş înregistrează o scădere a vânzărilor cu 35%
Tinerele preferă să-şi cumpere strictul necesar din supermarketuri. La capitolul parfumuri, optează adesea pentru imitaţii.
Din ce în ce mai puţine băcăuance îşi permit să-şi cumpere creme şi parfumuri scumpe. După ce în ultimele luni tot mai mulţi angajatori au redus salariile sau au făcut disponibilizări colective, veniturile doamnelor s-au redus drastic.
Din acest motiv, un număr tot mai mic de femei îşi permit îngrijiri cosmetice costisitoare. „Nu-mi mai permit să-mi cumpăr tot ce îmi pofteşte inima. Înainte aveam mereu o cremă scumpă, un şampon de calitate şi un parfum bun în casă. Acum mă mulţumesc cu un parfum luat dintr-un catalog şi o cremă românească luată din farmacie. Restul produselor le iau dintr-un supermarket“, a mărturisit Cristina Moian, şomeră. Fenomenul este simţit pe deplin de patronii magazinelor de cosmetică, cărora vânzările le-au scăzut în ultima perioadă cu aproximativ 35%.
„Vindem mult mai puţin faţă de anii precedenţi. Băcăuanii nu mai au aceeaşi putere de cumpărare, iar cifra afacerilor este în descreştere. Ne e greu să ne menţinem pe piaţă“, a declarat Marian Bostan, administratorul unui magazin de cosmetică din oraş.
Imitaţiile deţin monopolul
În privinţa parfumurilor, majoritatea magazinelor de specialitate din oraş şi-au diversificat oferta. În ultimul an, băcăuancele pot să cumpere din „shop“ aproape orice esenţă produsă de firme celebre la nivel internaţional. Cu toate acestea, o bună parte dintre femei optează pentru falsuri. Dacă un parfum de firmă costă în jur de 250 de lei, imitaţiile se dau la preţuri cuprinse între 25 şi 80 de lei.
„În ultima vreme mi-am luat numai parfumuri care imită esenţele originale. Mirosul lor este la fel de frumos şi sunt ieftine. Atât eu cât şi fiica mea suntem abonate la un magazin