Al doilea concert susţinut de faimoasa orchestră engleză Academia Saint Martin in the Fields, condusă chiar de cel care a înfiinţat-o în 1959, Sir Neville Marriner, a propus un inspirat program Mendelssohn.
Cronică realizată de Corina Bura
Concertul a fost alcătuit din cele mai cunoscute lucrări ale lui Mendelssohn. Noaptea, fiind vorba despre ciclul concertelor midnight, a început cu cele patru acorduri sumbre ale Uverturii Ruy Blas, intonate cu mult dramatism de către excelentul compartiment al suflătorilor, urmate de intervenţiile metalice ale coardelor, într-un consens timbral care deja a declanşat imaginaţia celor care cunosc mai puţin textul lui Victor Hugo. Chiar dacă producţia mendelssohniană în sau pentru genul dramatic este una de tinereţe şi puţin cunoscută, ea evidenţiază un deosebit talent în trasarea portretelor sonore pe care le vizează.
A urmat celebrul Concert pentru vioară în mi minor, op. 64 în interpretarea violonistului rus Boris Brovtsyn, aflat pentru prima dată în România. Pe podiumul Ateneului, temele lui au răsunat de nenumărate ori de-a lungul timpului, sub arcuşul unor violonişti intraţi deja în legendă... şi totuşi, Boris
Brovtsyn a reuşit să readucă acel suflu plin de ardoare imprimat de şcoala lui David Oistrah, dublat de extraordinarele calităţi native ale solistului: muzicalitate desăvârşită şi uşurinţă tehnică; mâinile sale zburau pe vioară, deşi numai cunoscătorul ştie câtă tensiune şi energie este dirijată în degete pentru a stăpâni, la un asemenea grad, velocitatea şi presiunea arcuşului în vederea realizării delicatelor schimbări timbrale şi a fineţii pianissimo-ului.
Boris Brovtsyn este un violonist care trăieşte intens fiecare sunet emis pe instrumentul său de mare calitate (la sonorité du violon est la sonorité du violoniste, spunea odată un mare luthier). Fraz