Aproape toate publicatiile din Occident, de la New York Times si pana la Sunday Times, dedica, in ultima vreme, spatii ample fenomenului de recesiune care, desi deocamdata doar o posibilitate, deja intimideaza consumatorii si terorizeaza retailerii. Articole de genul "Cum sa strangeti cureaua", "Cum sa va protejati impotriva recesiunii" sau "Luxul evident nu se mai cauta" au inlocuit odele inchinate pantofilor de 15.000 de euro.
Cu toate acestea, Jean-Cristophe Babin, CEO TAG Heuer, declara sus si tare ca marca elvetiana de orologerie nu numai ca nu va fi afectata de pesimismul consumatorilor, ci va continua sa creasca intr-un ritm impresionant.
"Anul trecut, exporturile de ceasuri elvetiene au crescut pana la 16 miliarde CHF, iar TAG Heuer a reprezentat 70% din exporturile de ceasuri din segmentul 400-4.000 CHF. Ianuarie 2007 a fost una dintre cele mai bune luni din istoria companiei, inregistrand o crestere a vanzarilor de aproape 20%, astfel incat putem spune cu certitudine ca, spre deosebire de rapoartele actuale despre reticenta consumatorilor, cumparatorii de TAG Heuer nu sunt nici reticenti, nici deprimati", a afirmat Babin. Care a reluat aceeasi teza in seara inaugurarii muzeului TAG Heuer 360, la care a participat si Lewis Hamilton.
Concluzia ar fi, prin urmare, ca TAG Heuer si, poate, in extenso, intreaga industrie orologera elvetiana chiar nu au de ce sa se teama de o eventuala recesiune si isi vor continua nestingherite cresterea efervescenta si in acest an.
In acest scop, oficialul TAG Heuer a anuntat si o crestere cu 30% a bugetului de promovare, inclusiv pe medii mai putin obisnuite pentru ceasuri (radio si TV), iar marca va continua sa lucreze cu ambasadorii-vedeta care au contribuit la cresterea profilului brandului (de la Uma Thurman si Maria Sharapova pana la Brad Pitt si Lewis Hamilton).
La cresterea marcii au contrib