Pe 1 decembrie 1995, cand Andreea Esca a spus pentru prima data "Buna seara, Romania. Buna seara, Bucuresti", a fost lansat pe piata canalul de televiziune PRO TV, care a schimbat pentru totdeauna piata de media din Romania.
De 13 ani, PRO TV este televiziunea lider din Romania, o tara in care exista astazi, 1 decembrie, 43 de canale de televiziune monitorizate de sistemul de masurare GfK. Dintre acestea 6 apartin PRO TV SA care a lansat conceptul multichannel. Posturile Acasa, PRO TV International, PRO Cinema, Sport. ro si MTV Romania (care a fost preluat anul trecut) s-au dezvoltat sub umbrela brandului PRO, atingand performante de rating si financiare importante.
Toate aceste canale, reunite in compania PRO TV S.A., au avut anul trecut afaceri de 215 mil. dolari si un profit operational (EBITDA) de 93 mil. dolari. La sfarsitul primelor noua luni ale acestui an, afacerile au ajuns la 197 mil. dolari, in crestere cu 45%, iar profitul operational a fost de 82 mil. dolari, ceea ce a insemnat un plus de 43% fata de valoarea inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut.
Conform ultimului raport din noiembrie al bancii americane de investitii JP Morgan, valoarea companiei PRO TV S.A., calculata individual, este de 1,2 mld. dolari (aproape un miliard de euro).
PRO TV a aparut acum 13 ani, in urma unei investitii de 20 mil. dolari a grupului american Central European Media Enterprises (CME). La vremea respectiva, aceasta a fost cea mai mare investitie americana realizata in Romania. Daca americanii au venit cu banii, cel care a creat PRO TV a fost Adrian Sarbu, care in acest moment conduce operational intregul grup CME.
Grupul american detine 17 posturi de televiziune in sapte tari din Europa Centrala si de Est in care au un public de peste 90 de milioane de oameni. Grupul a inregistrat in primele noua luni ale acestui an un profit