Intr-o era in care internetul face parte mai mult sau mai putin din vietile oamenilor, companiile au inceput sa apeleze din ce in ce mai mult la platformele social media pentru a-si cauta potentialii angajati. Va inlocui insa social media metodele clasice de recrutare? Vezi ce spun specialistii in domeniu.
“Recrutarea a fost mereu sociala, ceea ce s-a schimba este doar mediul, platforma. Companiile trebuie sa fie prezente acolo unde se gaseste audienta, iar din ce in ce mai multe companii au inteles ca este necesar sa fie prezente in retelele sociale”, a declarat Oana Carstea, director de vanzari in cadrul companiei de recrutare BestJobs.ro, in cadrul evenientului Social Media Recruitment Conference.
Cu toate acestea, ea precizeaza ca foarte putine companii isi creaza un profil complex de angajator.
“Candidatii au profile publice, impartasesc o multime de informatii cu ceilalti in mod public, iar ei se astepta de la companii, ca angajatori, sa faca aceleasi lucruri. De obicei, companiile sunt inchise in a divulga foarte multe informatii. (…) De asemenea, daca dai dovada de creativitate in crearea unui mesaj poti face din acel mesaj unul viral”, a spus Carstea.
Ea a adaugat ca recrutarea sociala aduce in plus fata de metodele clasice de recrutare audienta mare, branding, viralitate, largirea bazei de potentiali candidati si comunicare cu candidatii pasivi.
“Unele companii afirma ca nu doresc sa fie prezente pe Facebook de exemplu pentru ca nu pot controla reactiile sau pentru ca nu vor ca angajatii lor sa piarda timp pe astfel de retele de socializare. De asemenea, am auzit angajatori care spun ca nu pot recruta de pe Facebook pentru ca nu gasesc tipul de candidati potriviti. Cred ca e putin probabil ca Facebook sa nu fie o sursa buna. Acesta este fenomenul online si trebuie vazut ca un instrument care poate fi folosit in recrutare”,