Barack Obama, preşedintele Statelor Unite, apelează la aceeaşi strategie ca în 2008 pentru a rămâne la casa albă: cere susţinerea americanilor pe Internet şi pe reţelele de socializare.
Obama şi-a anunţat luni dimineaţă candidatura pentru un al doilea mandat printr-un mesaj adresat celor 7,28 de milioane de abonaţi ai contului @barackobama pe Twitter, o actualizare a statutului pe pagina sa de Facebook (19 milioane de fani) şi un mesaj electronic.
Toate menţionau sloganul "are you in?" şi trimiteau la site-ul de Internet BarackObama.com care nu a fost niciodată dezactivat de la victoria din noiembrie 2008. Acest site actualizat invită la efectuarea de donaţii şi oferă deja spre vânzare obiecte promoţionale ca autocolante, tricouri şi picioare.
În afară de logo, noua campanie a lui Obama a reţinut de la cea din 2008 litera "O" ce încercuieşte un răsărit de soare. Dar de această dată, litera este integrată în "0" de la "2012".
O aplicaţie Facebook le permite membrilor reţelei sociale să lase un mesaj de susţinere a candidaturii lui Obama şi să invite apropiaţii să facă acelaşi lucru.
Campania Obama a difuzat pe site-ul YouTube un filmuleţ în care preşedintele-candidat nu apare, dar care prezintă mai mulţi susţinători ai acestuia ce explică de ce liderul democrat merită să rămână la Casa Albă pentru alţi patru ani.
Obama a folosit foarte mult Internetul în campania din 2008, pentru a organiza evenimente, pentru a strânge fonduri şi a comunica.