Clujul a devenit in ultima luna un punct de reper pentru piata locala a centrelor comerciale, dupa ce in oras au fost inaugurate doua mall-uri de mari dimensiuni.
Dezvoltatorii care si-au finalizat in toamna acestui an centrele comerciale din Cluj-Napoca - TriGranit si Iulius Group - au planuri ambitioase, si anume atragerea a zeci de mii de vizitatori in fiecare zi, clienti care trebuie sa si cheltuie zeci sau chiar sute de milioane de euro pe an in mall-urile lor.
Ambitiile celor de la TriGranit, care vor continua sa administreze mall-ul Polus Center, cumparat intre timp de Immoeast, dar si ale celor de la Iulius Group, sunt mari: cate 10 milioane de vizitatori pe an. In aceste conditii, fiecare din cei 320.000 de clujeni inregistrati oficial, va trebui sa treaca o data la sase zile printr-unul din cele doua mall-uri. In plus, acestia vor trebui sa cheltuiasca cel putin 10 euro la fiecare vizita, pentru a fi in plan cu veniturile estimate de companii - care vizeaza vanzari de circa 100 de milioane de euro anual pentru retaileri.
Cat de realiste sunt planurile dezvoltatorilor ramane de vazut, dar inceputul a fost promitator: TriGranit a anuntat 200.000 de vizitatori in primele trei zile de la deschiderea Polus Center, in timp ce Iulius Mall a anuntat 160.000 de vizitatori in ziua inaugurarii.
Cum vor arata aceste date dupa aparitia in piata a altor jucatori? Ce sanse au acestia, in conditiile in care exista deja doua proiecte de mari dimensiuni in Cluj-Napoca?
Competitia este deja dura, iar Clujul inca se afla pe harta dezvoltatorilor, care vor mai plusa cu cel putin alte doua centre comerciale in urmatorii doi ani, dupa cum si-au anuntat planurile cei de la Nisco Invest sau britanicii de la Dawnay Day.
Investitorul britanic, care are in derulare patru proiecte Atrium Center pe piata locala, va investi 60 de milioane d