Sinuosul traseu de urcare în coastă de la Pikes Peak (SUA) are un pretendent la titlul de nou recordman al acestei competiţii de căţărare desfăşurată pe 30 iunie în zona montană Colorado Springs.
Cu legenda Sebastian Loeb la cârma „bestiei” Peugeot 208 T16 de 875 CP, pentru a bate precedentul record instituit anul trecut, tandemul om-maşină francez are de parcurs o căţărare de la 2.000 m la 4.600 metri, pe o distanţă de 20 km ce include 156 de viraje, în mai rapid de 9 minute, 46 de secunde şi 164 de sutimi.
De la 208-ul de serie, Peugeot 208 T16 preia vag nişte forme externe, însă pe dedesubt are un şasiu tubular ultrauşor iar extern are înfăşurate nişte panouri din fibră de carbon ranforsat cu plastic. Ampatamentul a fost elongat cu 10 cm, de la 2,6 metri la 2,7 metri iar lăţimea a crescut semnificativ, de la 1.739 mm la 1.998 mm.
În vreme ce 208-ul GTI propune 200 CP dintr-un THP de 1.6 litri, monstruosul Peugeot 208 T16 preparat pentru cursa de la Pikes Peak avansează 875 CP dintr-o unitate turbo cu arhitectură V6 de 3.200 cc.
O altă cifră interesantă este greutatea de doar 875 kg, ceea ce face ca fiecare armăsar putere să aibă de propulsat o masă de doar 1 kg. De aici şi performanţele de excepţie: 0-100 km/h se petrece subit, în 2 secunde, iar avansul 0-200 km/h se face la nivelul unor supercaruri de maximă proeminenţă ca Ferrari-ul LaFerrari ori Lamborghini Veneno.
Tracţiunea pe T16 este integrală iar suspensiile sport speciale sunt mai mult decât ferme, ceea ce aduce un plus de ancorare pe sutele de viraje pe care bolidul Peugeot le are de luat la viteze ce sfidează legile fizicii.
Frontal, radiatoarele din interiorul grilei trapezoidale au fost montate oblic iar talpa aerodinamică cu colţuri e suspendată la doar câţiva centimetri de sol. În spate, eleronul gigantic ar părea ridicol dacă ar fi grefat unei compacte de serie, însă