Tragedia de la Podgorița a scos la lumină și lucruri pe care mulți dintre cei implicați într-un fel sau altul și-ar fi dorit să rămână ascunse. Reporterii din toată presa au pus întrebări, au investigat și au aflat.
1. Au aflat că, în cazul unui eveniment grav, autoritățile statului, la cel mai înalt nivel, nu sunt pregătite să reacționeze rapid. Celula de criză nu are proceduri clare de urmat.
2. Polițiștii sunt retribuiți mizerabil și din cauza aceasta mulți dintre ei au și a doua slujbă. Nu e o chestiune nouă. Cu ani în urmă am publicat un articol despre polițiști care, în timpul liber, erau angajații unor firme de bodyguarzi. Erau situații în care ajungeau să păzească nunțile și sindrofiile unor interlopi.
3. Polițiștul despre care se spune că ar fi condus ”autocarul morții” era o rotiță în angrenajul firmei de transport, controlată de persoane importante din instituția în care lucra.
4. Agenția de turism Mareea Travel avea mai multe contracte cu Ministerul de Interne. Asigură instituției biletele de avion de mai mult timp. De asemenea, Senatul apela la aceeași agenție pentru rezervările de cazare în cazul deplasărilor aleșilor.
5. Ceva probleme au fost și cu despăgubirile ce ar trebui să fie acorde victimelor. O declarație ”incertă” a doamnei Grapini a făcut să se creadă că firma de turism nu avea licență și ca urmare oamenii nu vor fi despăgubiți. A doua zi, însă, s-a revenit cu corecții, și s-a spus că firma prestatoare de servicii către MAI și Senat este în regulă, că doar un punct de lucru nu era autorizat. Omniasig s-a declarat firma de asigurări care va despăgubi victimele. Până la încheierea anchetei, care va stabili cauzele accidentului și cine a condus autocarul, asigurații sau rudele lor vor avea de așteptat.
6. De la transportatori, jurnaliștii au aflat că șoferii de pe autocare practică o metodă ce va face destul d