Continutul in presa din Romania are de suferit, in prezent, "din cauza coruptiei si a lipsei de discernamant pe piata de publicitate". "Clientii si agentiile de publicitate penalizeaza, in multe cazuri, producerea de valoare si de continut in presa". Iar "in curand vor avea exact ceea ce (agentiile si clientii - n.r.) si-au facut cu mainile lor - vor fi injurati, vor fi atacati de competitie prin materiale nemarcate, vor fi santajati". Declaratiile au fost facute la o discutie cu jurnalistii organizata, marti, la Biroul Roman de Audit al Tirajelor, cu participarea reprezentantilor unora dintre editorii de presa scrisa si online, membri BRAT.
Afirmatiile, extrem de dure la adresa industriei de publicitate, nu au fost asumate oficial de autorii lor, discutia fiind purtata dupa regula Chatam House (folosesti ce auzi, dar nu atribui informatia si nu dezvalui identitatea vorbitorilor - n.red). Discutiile au pornit de la o prezentare a BRAT referitoare la noua metodologie a Studiului National de Audienta (SNA) in presa scrisa. Vezi detalii despre acest subiect aici.BRAT este forul responsabil, intre altele, cu masurarea vanzarilor de presa scrisa si evaluarea audientelor de presa scrisa si online, date esentiale pentru alocarea banilor de publicitate in aceste medii. La discutiile de marti cu mai multi jurnalisti, pe langa reprezentanti ai Biroului au luat parte si reprezentanti ai unor editori de presa scrisa si online. Presa scrisa a inregistrat, in ultimii ani, cea mai abrupta scadere a incasarilor din publicitate. Estimarile agentiilor privind publicitatea online arata ca aceasta este singurul segment media in crestere, insa cele mai recente date arata o stagnare a pietei online locale, de la an la an.
Unii dintre participantii la intalnirea cu jurnalistii au ridicat semne de intrebare in legatura cu veridicitatea masurarii audientelor TV, au acuz