Situaţia presei scrise americane s-a înrăutăţit în ultimele luni. În cel de-al treilea trimestru al acestui an, veniturile din publicitate ale publicaţiilor din Statele Unite ale Americii au Situaţia presei scrise americane s-a înrăutăţit în ultimele luni. În cel de-al treilea trimestru al acestui an, veniturile din publicitate ale publicaţiilor din Statele Unite ale Americii au scăzut cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent (aproximativ două miliarde de dolari).
Chiar şi încasările din mediul online au înregistrat un uşor declin în cel de-al doilea trimestru al lui 2008.
Mai mult, Asociaţia Ziarelor Americane a precizat că declinul a început acum doi ani, în cel de-al doiea trimestru al lui 2006, când volumul brut total de publicitate scăzuse cu 1,5%.
Ziarele au nevoie de lichidităţi
Dacă în 2005, scăderea bugetelor de publicitate investite de clienţii publicitari în presa scrisă americană a început să scadă, ajungând la un declin de 2,15% (un minus de 7,9 milioane de dolari), în 2007 ziarele au ajuns la pierderi de 6,7% (însemnând şapte milioane de dolari).
Aceste găuri în bugetul companiilor au determinat companiile de media să-şi revizuiască strategiile sau să recurgă la măsuri disperate.
De exemplu, publicaţia „The New York Times” a anunţat că îşi va ipoteca sediul din Manhattan pentru 225 de milioane de dolari scopul de a face rost de lichidităţi. Mai mult, companiile care editează publicaţiile „Chicago Tribune” şi „LA Times” au cerut protecţie împotriva falimentului.
Compania Tribune deţine 23 de staţii de televiziune şi 12 publicaţii, care sunt printre cele mai mari cotidiene naţionale din SUA.