Pe o piata franceza in scadere cu 3,2%, marca Dacia isi face simtita prezenta cu o crestere a vanzarilor de 34,5%.
Numarul masinilor noi vandute in luna iunie in Franta a inregistrat o scadere de 3,2%. In timp ce liderii de pe piata franceza au inregistrat scaderi importante ale numarului de vanzari, marcile straine au obtinut o crestere de 3,2%
Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) a anuntat ca in luna iunie, numarul inmatricularilor in Hexagon au avut o scadere de 3,2%, anunta publicatia franceza La Tribune. Pentru PSA Peugeot Citroen numarul vanzarilor a scazut cu 1,4% , in timp ce concurentul sau pe piata locala, grupul Renault a inregistrat a doua scadere in prima jumatate a anului de 13,5 %. In ciuda acestor scaderi CCFA a afirmat ca piata automobilelor este in crestere cu 1,4 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut. Singura crestere de 3,2% s-a inregistrat in sectorul automobilelor straine.
Pentru grupul Renault, luna iunie a adus o a doua scadere, de 13,5% a numarului de vanzari pana la 55.864 de unitati, dupa ce in luna mai a inregistrat o scadere de 9,6%. In timp ce numarul de inmatriculari al automobilelor sub marca Renault a scazut cu 15 procente, cu doar 52.916 masini inmatriculate, marca Dacia, detinuta tot de grupul francez, a avut o crestere de 34,5% pana la 2.769 de unitati.
Pe primul trimestru grupul francez a avut o scadere de 12,1%, cele mai afectate au fost noile modele lansate Twingo II si noua gama Laguna. Astfel, cota de piata a grupului Renault a fost pe primul trimestru de 23,6%.
Grupul PSA Peugeot Citroen, principalul concurent pe piata franceza a grupului Renault, a scazut in luna iunie cu doar 1,4% si a ajuns la 64.860 de unitati, dupa ce in luna mai inregistrat o crestere de 4,5%.
Pe primul trimestru insa PSA a nregistrat o scadere usoara de 1%, cu o cota de piata de 31,1