A început să se enerveze şi se uită cu aroganţă la neputincioşii din jurul său în timp ce conduce vasul. Se laudă că nu a ratat niciodată destinaţia finală, dar dă semne de oboseală. Ascunde această stare, deşi resimte uzura celor şapte ani de când a devenit căpitan. Petrece din ce în ce mai mult timp închis în cabina sa, simţind că are o misiune pe care ceilalţi sunt incapabili să o înţeleagă. Nu are nevoie de oameni care să-l inspire, nu are nevoie de un consilier. "Ştie ce are de făcut", dar uneori din "neglijenţă" uită să comunice.
Nervozitatea şi iritarea lui Traian Băsescu nu sunt generate de faptul că ţara este sub nămeţi, că maşinile au devenit coşciuge pe patru roţi pentru oameni. Astfel de drame se întâmplă şi în alte ţări, iar Bărăganul ştie singur ce are de făcut când viforul trece peste el. Nu s-a întâmplat asta doar în timpul mandatului său, se va întâmpla şi în viitor. A spus-o succint cândva, ca pe o axiomă, "iarna nu-i ca vara".
Problema lui este alta şi îi provoacă un disconfort total. De un an de zile vasul condus de Traian Băsescu nu înaintează, ci dă semne că a rămas blocat. Stă pe loc, deşi vrea să dea impresia că lucrurile se mişcă. Reorganizarea administrativă, modificarea Constituţiei, reducerea numărului de parlamentari, eficientizarea actului guvernamental, reforma sănătăţii, reforma clasei politice şi toate acele măsuri de modernizare a statului pe care le auzim în fiecare discurs nu există.
Prim-ajutorul Boc nu pare conectat la viziunea prezidenţială. Reducerea numărului de parlamentari se putea face, dar a refuzat să execute acest ordin. Modificarea Constituţiei a îngropat-o în comisia parlamentară. "Mateloţii" unguri sunt incriminaţi pentru cele mai multe eşecuri. Ar trebui ei aruncaţi peste bord pentru că au blocat reorganizarea administrativă şi reforma statului? Şi palestianul sanitar şi-a permis să ridice glasul