Autoritatea americană de aviaţie civilă (FAA - Federal Aviation Administration) a ordonat inspectarea cu cea mai mare severitate a peste 130 de aparate Boeing 737, cele mai vechi din dotarea transportatorilor aerieni, pentru a detecta posibile fisuri în fuselajul lor, potrivit unei directive făcute publice marţi, informează AFP.
"Emitem această directivă pentru a detecta şi repara eventualele fisuri din fuselaj, (...) ce ar putea antrena o fractură bruscă şi decompresia unui aparat de zbor", a indicat FAA.
Această măsură survine după un incident din 13 iulie 2009 întâmplat pe un B 737 aparţinând Southwest Airlines, la o jumătate de oră de la decolare. Cabina piloţilor a suferit o depresurizare bruscă provocată de o gaură în plafonul din spatele avionului. Gaura de 30 de cm pe 30 de cm a putut fi observată şi de către unii dintre pasageri.
Aparatul, care transporta 126 de pasageri şi cinci membri ai echipajului între Nashville (Tennessee, sud) şi Baltimore (Maryland, est) a fost forţat să efectueze o aterizare de urgenţă, notează Agerpres.
Respectivul Boeing 737-300 a ieşit de pe linia de asamblare în 1994 şi, potrivit arhivelor FAA, o inspecţie făcută în ianuarie 2009 a scos la iveală opt fisuri ce necesitau reparaţii.
Tot după acest incident, Southwest a inspectat cele 181 de avioane Boeing 737-300 ale flotei sale înainte de a-şi relua zborurile. În 2008, Southwest a descoperit fisuri pe şase aparate Boeing şi a trebuit să achite o amendă de 7,5 milioane de dolari aplicată de către FAA pentru întârzierea inspecţiilor.
Directiva FAA priveşte anumite aparate mai vechi din modelele B737-300, B737-400 şi B737-500. Costul inspecţiilor este estimat la 160 de dolari pentru fiecare avion în parte, a anunţat FAA.