În prag de recepţie a unei investiţii în valoare de peste 400 milioane de lei, primarul comunei Vîrşolţ, Breda Lajos, izbucneşte, trăgând un semnal de alarmă cu privire la o serie de nereguli realizate de către constructorul care s-a ocupat de reabilitarea DN 1H, Zalău-Aleşd.
Edilul se plânge că prin proiectul a fost întocmit anapoda, astfel că localnicii din Vîrşolţ s-au trezit cu indicatoare rutiere pe proprietăţile lor, în faţa garajelor ori pe trotuarul din faţa caselor. Nici în ceea ce priveşte rigolele, lucrurile nu par să stea prea bine. În lipsa unei înclinaţii corespunzătoare, apa de ploaie nu se scurge, ci bălteşte în şanţuri.
„Pentru 1 noiembrie au programat recepţia, dar eu nu pot fi de acord cu aşa ceva. Este bătaie de joc! Nicăieri în toată România nu vezi aşa ceva”, spune nemulţumit primarul de Vîrşolţ. Acesta susţine că a început să trasmită adrese Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) – beneficiarul lucrării – încă din luna mai a acestui an, însă nu a primit niciodată vreun răspuns.
„Animale” lângă Poliţie
Breda Lajos nu înţelege de ce în imediata vecinătate a Postului de Poliţie a fost amplasat indicatorul de avertizare „Animale”, cu atât mai mult cu cât localnicilor le este interzis să-şi lase animalele pe drumul naţional.
Sătenii arată şi ei cu degetul înspre firma constructoare, atât pentru indicatoarele amplasate în mijlocul trotuarelor, cât şi privinţa rigolelor şi a faptului că au fost desfiinţate trei treceri de pietoni de pe raza centrului de comună.
În urma nenumăratelor presiuni pe care edilul le-a făcut, dar şi ca urmare a semnalelor venite din partea sătenilor, echipajele contructorului s-au apucat de câteva zile să opereze anumite modificări. „Exact în faţa garajului meu, au amplasat un indicator care nu-mi mai permitea să ies cu camionul. Când le-am atras aten