Deschiderea unui restaurant într-o staţie de distribuţie a carburanţilor poate creşte vânzările cu 60%. Benzinăria nu mai este de mult locul unde îţi faci repede plinul cu carburant şi Deschiderea unui restaurant într-o staţie de distribuţie a carburanţilor poate creşte vânzările cu 60%.
Benzinăria nu mai este de mult locul unde îţi faci repede plinul cu carburant şi pleci. Profilul clienţilor unei benzinării se schimbă. O arată dezvoltarea tot mai mare a serviciilor conexe oferite de marii retaileri de pe piaţa de profil. Aceştia mizează în special pe deschiderea de colţuri snack sau, tot mai des, de restaurante în cadrul staţiilor de distribuţie a carburanţilor.
Deşi vânzarea de carburanţi rămâne scopul principal al marilor operatori petrolieri, susţinerea acestui segment nu poate fi făcută decât prin dezvoltarea de produse complementare tot mai complexe.
Afacerile companiilor petroliere cresc pe măsură.
"Segmentul de retail este unul extrem de dinamic, iar tendinţa este de a diversifica cât mai mult serviciile oferite în benzinării", a declarat Tamas Mayer, membru al Directoratului Petrom, responsabil pentru activitatea de marketing.
Strategia de dezvoltare a produselor şi serviciilor non-oil depinde de locaţia staţiilor de carburanţi. "Cele de pe arterele intens circulate din afara oraşelor se vor axa mai mult pe partea de food - restaurante, colţul snack, în timp ce benzinăriile din oraş se vor baza pe spălătorie auto şi o sortimentaţie diversificată în magazin", susţine Camelia Ene, director de vânzări MOL România.
Cu toate acestea, tot mai multe benzinării situate în zonele cu trafic intens din marile oraşe dispun acum de restaurante. Printre clienţii acestora, se numără şi persoane care nu au autoturism şi vor să ia o gustare caldă şi rapidă.
Centre multifuncţionale de servicii
@N_