pe când aici, românii tocmai au intrat în Uniunea Europeană. Imaginile-şoc din Africa sunt puse împreună cu cele din România şi sunt folosite de susţinătorii companiei canadiene Roşia pe când aici, românii tocmai au intrat în Uniunea Europeană.
Imaginile-şoc din Africa sunt puse împreună cu cele din România şi sunt folosite de susţinătorii companiei canadiene Roşia Montana Gold Corporation pentru a convinge opinia publică de necesitatea începerii exploatării zăcământului de aur din Munţii Apuseni. Filmul, realizat de doi jurnalişti britanici, Phelim Mcaleer şi Ann McElhinney, poartă titlul "Mine your own business", un joc de cuvinte de la expresia din limba engleză "Mind your own business " ("Vedeţi-vă de treabă"). Documentarul a fost prezentat la Conferinţa Denver Gold Show, din Statele Unite ale Americii, iar pe data de 1 noiembrie urmează să aibă premiera în Europa, la Londra. Producţia este prezentată drept una controversată şi ar trebui să provoace o dezbatere aprinsă despre cât de mult rău pot face ecologiştii dezvoltării unei ţări. Totuşi, până să îşi atingă scopul, clipul de prezentare a documentarului aduce prejudicii imaginii României.
"O forţă periculoasă neagă visurile celor mai sărace popoare din lume" este primul mesaj din prezentarea documentarului. În fundal, curg imagini ale unei familii din Africa, care se sprijină de un copac aflat pe malul unui râu murdar. Urmează imagini cu clădiri părăsite şi oameni care se încălzesc lângă un cazan în care arde un foc. Acestea sunt din România.
Canadienii îi vor scoate pe români din Africa
"Când un reprezentant al Gabriel Resources m-a rugat să scriu o broşură despre proiect, am refuzat, dar le-am sugerat ca, în cazul în care sunt de acord, să nu intervină în concepţie, aş putea să realizez un documentar", îşi susţine proiectul Phelim Mcaleer, fost corespondent al "Financial Times". Filmu