» "Romania libera" a dezvaluit ieri ca modul catastrofal in care a fost gestionata infrastructura rutiera nu are doar perdanti. Una dintre firmele care a prosperat in mijlocul acestui dezastru este Search Corporation. Societatea a detinuta de omul de afaceri Michael Stanciu a castigat numeroase contracte pentru realizarea studiilor de fezabilitate necesare unor drumuri care nu s-au mai construit.
» Responsabilul direct al atribuirii contractelor catre Search Corporation este Marioara Capra, director tehnic la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale Romania. Statul a pierdut pana acum peste 100 de milioane de euro pentru toate drumurile-fantoma. Marioara Capra ne-a explicat, senina, ca nu are nici o vina, deoarece "am executat ordinele sefului".
Marioara Capra lucreaza de 20 de ani la Drumuri si, dupa cum singura ne-a declarat, stie ca intreaga documentatie pentru construirea unor drumuri expres - respectiv studiile de prefezabilitate, de fezabilitate, proiectul tehnic si documentatia pentru detaliile de executie – costa pe piata de profil intre 15.000 si 20.000 de euro pe kilometru. Cu toate acestea, in calitate de presedinta a mai multor comisii de licitatii, doamna Capra a acceptat sa dea si 200.000 de euro pe km de drum expres doar pe o singura parte de documente, respectiv doar pe studiile de fezabilitate.
Printre castigatorii unor astfel de contracte se afla si firma Search Corporation, a omului de afaceri Michael Stanciu, care a facut o adevarata avere din contracte de consultanta incheiate cu statul, dupa cum a dezvaluit ieri "Romania libera". Numele lui Michael Stanciu a devenit extrem de cunoscut functionarilor de la Drumuri inca din 2001, dupa cum ne-au declarat surse din cadrul CNADNR. "Contractele de fezabilitate sunt un fel de sifonare a banilor publici. Nu se munceste cine-stie-ce, nu se consuma materiale.