Am fi tentati sa credem ca radioul public (RRA, mai exact) - aidoma televiziunii publice - nu poate fi lider de audienta, ca nu poate lua fata, ca sa zic asa, concurentei private. Dar iata ca acesta este adevarul - iar pe mine nu prea ma mira. Iata si de ce. La inceputul lunii octombrie, am putut afla din presa ca, dupa ultimul sondaj SAR (1 mai - 31 august 2008, mediul urban), Radio Romania Actualitati este in continuare lider de audienta, cu o cota de piata de 15,9% (14,1% in sondajul precedent), fiind urmat de Europa FM, cu 15,4%, si Radio 21, cu 12,8%. Nota bene: in mediul urban! Oarecum si mai interesant este faptul ca, desi nu este lider in Bucuresti (cea mai competitiva piata sub aspectul ofertei radiofonice), RRA se afla pe locul doi, cu un procent chiar mai mare decit media sa pe mediul urban, anume cu 18,2%! De retinut, de asemenea, ca si cota cumulata a radioului public a crescut la 28,1% (27,1 in sondajul precedent). Last, but not least, la nivel de corporatie, cota de piata cumulata a Radio Romania ajunge la aproximativ 24,0%. O stire intrucitva destul de uluitoare - la prima vedere, nu-i asa? Pentru ca, hai sa recunoastem, am fi tentati sa credem ca radioul public (RRA, mai exact) - aidoma televiziunii publice - nu poate fi lider de audienta, ca nu poate lua fata, ca sa zic asa, concurentei private. Dar iata ca acesta este adevarul - iar pe mine nu prea ma mira. Iata si de ce. Sincer sa fiu, habar n-am ce hram (mai) poarta posturile publice de radio regionale (Radio Iasi, in speta, de vreme ce stau la Iasi) ori Radio Romania Cultural etc. Dar un lucru stiu: pe la inceputul anilor 2000, de cind a aparut Europa FM, am fost citiva ani buni un fidel ascultator al acestui post. Apoi s-a intimplat ceva: am avut tot mai multe drumuri de facut "acasa", la Amnasul meu de linga Sibiu. Iar acolo singurul post mai acatarii pe care am putut sa-l ascult a fost si est