Bancherii si-au mai inmuiat glasurile de protest dupa ce guvernul a aprobat noile reglementari privind protectia consumatorilor de servicii financiare si promit sa isi canalizeze atentia catre clienti. Pe de alta parte, autoritatile avertizeaza ca aceasta politica sa nu degenereze si sa se ajunga la imaginea unei caprioare inconjurate de lupi.Nemultumirea bancherilor legata de noile reglementari privind protectia consumatorilor de servicii financiare s-a diminuat substantial in intensitate, scrie Alexandra Popa pe Conso.ro
Acum principala problema cu care se confrunta bancile nu este comisionul de rambursare anticipata redus, ci transpunerea noilor reguli in cadrul propriilor sisteme informatice.
“Problema de transpunere a noii ordonante nu este obligatia de a percepe un comision de rambursare anticipata limitat, ci costurile generate de alte prevederi”, a precizat Zoltan Major, vicepresedinte la UniCredit Tiriac Bank, in cadrul Forumului de Retail Banking 2010, organizat de Finmedia.
Bancile trebuie sa isi adapteze sistemele informatice astfel incat sa se poata alinia la toate impunerile privind anumite monitorizari sau notificari catre clienti, precum si la perceperea de costuri diferentiate pe categorii.
Unul dintre exemplele pe care Major le-a dat este perceperea unei dobanzi penalizatoare reduse la credite pentru clientii care se afla in situatii precare, precum somaj sau deces in familie.
“Clientii vin la noi si ne spun ca se afla in astfel de situatii. Nu putem sa calculam dobanda manual pentru ei, ar fi un cost prea mare. Procedura trebuie automatizata”, a exemplificat acesta. Dar schimbarile informatice impun costuri substantiale, considera bancherii, intr-o perioada in care acestia si-au propus rationalizarea tuturor cheltuielilor.
Bancherii promit sa fie mai atenti cu clientii
Dupa c