Analiştii spun că în următorii ani se va înregistra un ritm de creştere a creditării de peste 25% Băncile au început să lanseze "pe bandă" produse destinate IMM, segment mai mult
Analiştii spun că în următorii ani se va înregistra un ritm de creştere a creditării de peste 25%
Băncile au început să lanseze "pe bandă" produse destinate IMM, segment mai mult decât promiţător în condiţiile în care pentru unele dintre ele portofoliul de clienţi a crescut cu peste 50%, în jumătate de an. După flexibilizarea condiţiilor de acordare, băncile s-au orientat şi spre servicii mai sofisticate, precum ovedraftul, creditul fără garanţii sau internet banking îmbunătăţit.
Potenţialul segmentului întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) este cu atât mai promiţător, cu cât majoritatea covârşitoare a acestora, circa 90%, nu au contractat niciun credit, în timp ce circa 70% nu lucrează cu nicio bancă. Pe de altă parte, un impuls al creşterii gradului de intermediere pe acest segment este asigurat şi de introducerea nomelor Basel II.
Dragoş Cabat, vicepreşedintele Asociaţiei Analiştilor Fianciari, declară că pe segmentul IMM competiţia între bănci este încă la un nivel scăzut. Acesta apreciază că "potenţialul de creştere a pieţei IMM pentru următorii ani este mare, de circa 25-30% pentru fiecare an
La capitolul produse, lansările se ţin lanţ. Una din băncile relativ nou apărute pe piaţă, Piraeus Bank România, a lansat într-o săptămână două produse dedicate exclusiv IMM. Ultimul dintre ele, creditul Overdraft, se adresează celor cu o cifră de afaceri anuală cuprinsă între 30.000 şi 5.000.000 de euro.
Banca acordă împrumuturi ce reprezintă cel mult 30% din cifra de afaceri anuală a companiei solicitante, pe o perioada de 12 luni, cu posibilitate de prelungire.
Piraeus Overdraft este conceput pentru a permite o gestionare eficientă a cheltuielil