Prin publicarea în Monitorul Oficial a normelor metodologice privind perceperea, încasarea, virarea, evidenţa şi controlul sumelor rezultate din aplicarea timbrului Crucii Roşii (a se vedea Ordinul nr.1.488/2007, publicat în 12/10/ 2007) au devenit operaţionale noile prevederi privind finanţarea activităţilor desfăşurate de către Crucea Roşie. Deşi este vorba de o instituţie neguvernamentală, caracterul de utilitate publică a îndemnat Guvernul să o sprijine prin asigu
Prin publicarea în Monitorul Oficial a normelor metodologice privind perceperea, încasarea, virarea, evidenţa şi controlul sumelor rezultate din aplicarea timbrului Crucii Roşii (a se vedea Ordinul nr.1.488/2007, publicat în 12/10/ 2007) au devenit operaţionale noile prevederi privind finanţarea activităţilor desfăşurate de către Crucea Roşie.
Deşi este vorba de o instituţie neguvernamentală, caracterul de utilitate publică a îndemnat Guvernul să o sprijine prin asigurarea fondurilor financiare. Astfel, prin modificarea art.20 din Legea nr.139/2005 Societatea Naţională de Cruce Roşie primeşte trimestrial contravaloarea timbrului, colectată de către toate instituţiile de cultură, de divertisment, federaţiile şi organizaţiile sportive-asociaţii, cluburile sportive şi fundaţiile care organizează manifestări sportive. Valoarea timbrului este de 1%, care se adaugă la preţul de vânzare şi se aplică pentru fiecare bilet vândut pentru evenimente culturale, de divertisment şi sportive, concerte, festivaluri, spectacole, filme la cinematografe, întreceri sportive la nivel local, naţional şi internaţional etc.
Mai mult, Guvernul însărcinează organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor cu obligaţia de a verifica şi controla perceperea şi virarea timbrului Crucii Roşii, prevăzând, de asemenea, şi o amendă de la 2.000 la 5.000 de