Compania Bechtel, constructorul american al autostrazii Transilvania, a anuntat ca a finalizat aproximativ 58% din lucrarile de constructie pe tronsonul 2B (Campia Turzii - Gilau), lungimea totala a tronsonului fiind de 54 km.
Conducerea companiei americane Bechtel a anuntat ca lucrarile la autostrada Transilvania au ajuns luna aceasta la un nivel maxim al valorii, cand s-au realizat activitati de constructie in valoare de 40 mil. euro. Oficialii companiei sustin ca, din cei 42 de kilometri din autostrada pe care trebuie sa-i predea pana la finele acestui an, 65%-70% sunt finalizate.
Relocarea utilitatilor, principala problema
In continuare problemele cele mai importante sunt legate de relocarea utilitatilor. „Pentru atingerea obiectivului stabilit pentru anul 2009, autoritatile romane reprezentate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationala (CNADNR) ar fi trebuit sa relocheze un numar de 38 de utilitati pana la data de 30 aprilie 2009. In acest moment nu au fost demarate lucrarile de relocare pentru noua utilitati, magistrale de apa, electricitate si gaze naturale care traverseaza aliniamentul autostrazii, patru utilitati nu sunt finalizate, iar sase dintre ele sunt in curs de relocare. Pentru a veni in sprijinul CNADNR, compania noastra ajuta la relocarea unui numar de noua utilitati, trei dintre acestea fiind deja solutionate’’, a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al Bechtel.
Potrivit reprezentantilor Bechtel, zonele cele mai afectate de utilitati sunt cele din preajma nodurilor rutiere de la Turda si Gilau, 17 retele de utilitati se afla in apropierea nodului rutier Turda si 12 langa nodul rutier Gilau.
Lucreaza zilnic de 1,4 mil. euro
Oficialii Bechtel spun ca exproprierile pe tronsonul 2B (Campia Turzii - Gilau) sunt in curs de finalizare, iar in momentul de