În primele opt luni ale lui 2008, bugetele din publicitate încasate de posturile tv au scăzut cu 1,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, chiar dacă peisajul media de anul acesta a fost În primele opt luni ale lui 2008, bugetele din publicitate încasate de posturile tv au scăzut cu 1,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, chiar dacă peisajul media de anul acesta a fost aglomerat.
Nici măcar Olimpiada de la Beijing sau alegerile prezidenţiale din SUA nu au adus mai mulţi bani mogulilor de presă. Specialiştii estimează că pierderile de anul acesta vor depăşi declinul de 1,5% din totalul încasărilor din publicitate, înregistrat în 1970, unul dintre cei mai nefaşti ani pentru piaţa media.
Prezidenţialele din SUA, 750 milioane de dolari
Fără bugetele investite în campania electorală şi fără JO din vară, încasările din publicitate ale televiziunilor ar fi scăzut cu 2,4%, ajungând la pierderi de 89,4 miliarde de dolari.
Interesant este faptul că echipele de campanie (la alegerile locale, prezidenţiale sau referendum) au cheltuit în total, anul acesta, 2,5 miliarde de dolari. Aproape 750 de milioane de dolari au costat doar prezidenţialele. În a doua săptămână a lunii octombrie, Barack Obama a fost cel mai activ „client de publicitate”: televiziunile au difuzat 17.813 spoturi tv.
Grupul de presă Gannett a raportat, pentru cel de-al treilea trimestru al lui 2008, venituri cu aproape 4% mai mari în ceea ce priveşte divizia de televiziune prin satelit, însă fără încasările de 26 de milioane de euro din publicitatea electorală, grupul ar fi avut pierderi de aproape 10%.