Al 83-lea Salon de la Geneva (7-17 martie 2013) va fi ocazia cu care cehii îşi vor prezenta break-ul construit pe baza celei de-a treia generaţii Skoda Octavia 2013, debutul comercial urmând a veni două luni mai târziu.
Concurenţă puternică pentru noul VW Golf VII Variant din interiorul propriului concern, noua Skoda Octavia Combi 2013 va împărţi cu acesta platforma matrice modulară MQB. Ceva mai spaţioasă şi mai rafinată decât predecesoarea (+ 9cm în lungime, + 4,5 cm în lăţime şi un ampatament upgradat cu 110 mm), al treilea break Octavia se va plasa la limita superioară a clasei de mijloc. Opţional, noua formă de caroserie vine şi cu tracţiune integrală.
În materie de capacitate de transport în segmentul compact, cărăuşul ceh va fi o referinţă, combi-ul dedicat familiilor primind în compartimentul de bagaje până la 610 de litri cu încărcătura stivuită până la nivelul celei de-a treia perechi de geamuri laterale (+20 de litri comparativ cu noul sedan Octavia 3). Lucrurile se schimbă radical dacă se renunţă la locurile de pe bancheta spate fracţionabilă 40/60, în acest caz volumul creşte spre 1.740 de litri, podeaua fiind plană.
Baza gamei Octavia Break 2013 este reprezentată de versiunea pe benzină 1.2 TSI cu 85 CP. Valoarea cuplului motor maxim de 160 Nm, precum şi plaja de turaţii la care este disponibil (de la 1.400 rpm până la 3.500 rpm) este un lucru excelent, gândit şi făcut tipic nemţeşte, am putea spune. 1.2 TSI va coabita sub capota Octaviei Combi 2013 declinat şi într-o putere de 105 CP, combinată standard cu o cutie manuală cu 6 trepte. Versiunea 1.2 TSI de 105 CP consumă 5,5 litri la sută şi emite doar 125 grame CO2 la km.
Asemenea VW Golf VII Variant, viitorul model break Octavia va dispune şi de o versiune de 1.4 TSI de 140 CP cu posibilitatea decuplării cilindrilor 2 şi 3. Graţie sistemului de dezactivare a cilindrilor în mers, co