Piata de acoperisuri din Romania a fost vizibil afectata de scaderea numarului de proiecte noi, primul semestru al anului indicand un regres al volumului de constructii comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, situatie pe care o semnaleaza si Final Distribution, importator si distribuitor al tiglelor Gerard si Delta, dar si producatorul sistemului de jgheaburi si burlane Novatik.
“Primul semestru a fost extrem de capricios insa cea de-a doua jumatate a anului va fi sub imperiul lipsei de predictibilitate, daca ne referim la piata interna. Chiar si asa, experienta ne arata faptul ca a doua jumatate a anului este o perioada mai buna in domeniul nostru, in lunile de vara activitatea pe segmentul constructiilor fiind la un nivel mai ridicat , a declarat Dan Mircescu (foto), directorul general Final Distribution – pentru Wall-Street.ro.
Seful Final Distribution sustine ca in ultima perioda a remarcat o crestere din ce in ce mai importanta a cotelor de piata a retelelor D-I-Y in detrimentul micilor firme, care pierd semnificativ atat ca marja, cat si cota de piata.
“In aceasta perioada se pun bazele viitoarelor firme profesioniste, care vor distribui si vor oferi servicii in zona bunurilor premium, profesionale si exclusiviste. Cred ca in ceea ce priveste mass-market product, viitorul inseamna D-I-Y. La producatorii locali am constatat schimbari la nivelul canalelor de distributie, schimbari de strategii si, nu in ultimul rand, s-a simtit o politica de preturi extrem de agresiva, evident sacrificand de cele mai multe ori calitatea”, a mai precizat acesta.
Referitor la comportamentul consumatorului, seful Final Distribution a declarat ca aceasta isi mentine aceeasi linie a anului trecut, a apetentei catre extreme (premium, top premium –low cost ), insa se intrevede o tendinta de crestere a interesului si catre produsele din clasa de mijl