Vlad Rusu, directorul de marca al Skoda, al doilea brand auto de import in 2008, dupa volumul vanzarilor, cu 23.000 de unitati, considera ca nici programul "Rabla" nu are sanse prea mari sa revitalizeze intreaga piata auto, estimand chiar ca vanzarile intregului program vor fi la o treime din cota alocata, de 60.000 de unitati.
"In situatia actuala nu se poate vinde nicio masina daca nu i se acorda clientului un discount. Chiar si atunci cand i se ofera de la inceput un pret bun, mai cere o reducere", spune Vlad Rusu, directorul de marca al Skoda, sintetizand astfel situatia de pe piata auto locala.
Astfel, reprezentantii Porsche Romania, importatorul marcii Skoda pe piata locala, pun pe seama campaniilor de discounturi cresterea vanzarilor din luna martie, estimand ca dupa epuizarea stocurilor volumul vanzarilor sa revina la nivelul primelor doua luni.
"In luna martie am inregistrat un numar total de peste 1.500 de comenzi, aproape dublu comparativ cu lunile anterioare datorita campaniilor de discounturi desfasurate de dealeri", a explicat Vlad Rusu.
Potrivit directorului Skoda, dupa demararea campaniei de discounturi in martie planul initial era ca stocul sa se epuizeze in aproximativ doua luni, dar masinile s-au vandut in patru saptamani.
Clientii cauta optiuni mai ieftine
Datorita scumpirii creditelor, multe masini au fost achizitionate cu cash de catre clienti intr-un procent mai mare decat anul trecut. "Ponderea celor care achizitioneaza masini cu banii jos a crescut. Daca anul trecut 45% dintre masini erau achizitionate prin finantare cu credit sau leasing, acum ponderea a scazut la 40%", a declarat Rusu.
Datorita reducerilor si schimbarii optiunilor clientilor, pretul mediu al unui automobil Skoda a inregistrat o scadere in 2009 in comparatie cu 2008.
"Pretul mediu a scazut anul acesta la 12.000 de eur