Joi, in jurul orei 15:00, s-au deschis circulatiei rutiere inca 17,5 km de autostrada intre Simeria si Orastie, parte a autostrazii Deva - Orastie (32,5 km). Noul tronson se leaga de cei 15 km de autostrada inaugurati in decembrie 2012 intre Deva si Simeria, va prelua in special traficul greu de pe DN7 Sibiu - Deva si va functiona ca o centura ocolitoare pentru orasele Deva, Simeria si Orastie.
Cei 17,5 km de autostrada intre Simeria si Orastie aveau termen de finalizare pe 10 mai, conform informatiilor transmise de CNADNR la solicitarea HotNews.ro, insa inaugurarea tronsonului a fost amanata pana azi pentru terminarea tuturor lucrarilor (pe 7 mai stadiul lucrarilor era de 96,85%).
Odata dati in folosinta, cei 17,5 km de autostrada intre Simeria si Orastie, impreuna cu cei 15 km de autostrada care ocoleste municipiul Deva (tronsonul Soimus - Simeria), vor face ca intreg tronsonul de autostrada Deva-Orastie (32,5 km) sa fie o alternativa viabila la DN7, in special pentru traficul greu.
In plus, pe langa degrevarea de trafic a DN7 si a reducerii riscului de accidente pe acest tronson, noua autostrada va functiona si ca o centura ocolitoare a oraselor Deva, Simeria si Orastie.
Mai mult, odata cu deschiderea in acest an a urmatoarelor tronsoane de autostrada catre Sebes si mai departe catre Sibiu, noua cale rutiera va fi extrem de folositoare mai ales pentru traficul greu ce se deplaseaza in acest moment pe DN 7 inspre si dinspre granita de la Nadlac.
Intrarea pe autostrada se va face prin nodurile rutiere de la Soimus (intrarea in Deva), Simeria Veche (intersectia dintre DN7 si DN76) si Gelmar (la intrarea in Orastie).
Tronsonul Simeria - Orastie face parte din autostrada Deva - Orastie si a fost construit de asocierea Strabag - Straco. Costul autostrazii este de circa 200 de milioane de euro.
@N_P