Achiziţionarea unei maşini la mâna a doua implică de cele mai multe ori costuri neprevăzute, de pre puţine ori fiind vorba de un chilipir. Pentru reducerea riscurilor la care se expun cumpărătorii de maşini rulate dealerii auto recomandă testarea maşinilor la service-urile agreate de dealerii autorizaţi, potrivit unei analize a Autovit.ro.
Piaţa auto de maşini rulate capătă o importanţă tot mai mare în România, în condiţiile în care maşinile noi au în continuare vânzări în scădere. Însă de cele mai multe ori o maşină rulată ascunde multe cheltuieli neprevăzute, care însă pot fi descoperite la un dealer autorizat. Spre exemplu potrivit dealerilor BMW, parteneri ai Autovit, în 90% din cazuri când maşina a fost dusă în service s-a descoperit că avea kilometrajul modificat.
De asemeni dealeri precum Chevrolet, Ford, Opel sau Toyota mai recomandă: evitarea cumpărării unei maşini din târguri auto sau a unei maşini aduse din afară, evaluarea completă a autoturismului la un service autorizat, verificarea documentelor şi a istoricului maşinii, dar şi o serie de alte teste, disponibile în service-uri.
„Costul verificărilor este între 50 de lei şi câteva sute de lei. Cu toate acestea, luând în calcul ponderea acestei sume din preţul de vânzare (preţul mediu pe piaţa este de 3.580 de euro) şi ponderând importanţa pentru siguranţa în trafic, aceste teste nu sunt doar o opţiune, ci ar trebui să devină o necesitate pentru absolut fiecare nou cumpărător.” a declarat Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro
Ce teste se fac de regulă unei maşini rulate, în service
Chevrolet recomandă câteva teste importante, efectuate în reţeaua de dealeri ai mărcii:
- diagnoza computerizată ce include şi verificarea kilometrajului real
- testare mecanică: verificare tren de rulare, motor, frâne, verificare aspect autoturism (uzură tapiţerie, uzură anvelope) @N_