Cinci medici de familie din Vrancea sunt înscrişi în sistemul CallMed. Pacienţii pot beneficia de sfatul medicului, evitând cozile de la cabinet. Fiecare minut de conversaţie este taxat cu 95 de eurocenţi plus TVA, iar medicii primesc jumătate din costul convorbirii.
Începând cu această lună, cinci medici de familie din Vrancea oferă consiliere prin telefon tuturor pacienţilor care le solicită ajutorul la orice oră din zi şi din noapte. Convorbirile sunt posibile datorită sistemului CallMed, menit să faciliteze comunicarea dintre medici şi bolnavi, dar şi rezolvarea problemelor minore care nu necesită consultaţie la cabinet sau apelarea Serviciului de Ambulanţă.
„Este un serviciu care vine în ajutorul pacienţilor, deoarece ne pot contacta în afara orelor de program, înlesnindu-le astfel accesibilitatea la serviciile medicale. Le oferim o consiliere vizavi de afecţiunile pe care le au şi în funcţie de gravitatea acestora îi chemăm la cabinet sau nu. Până în prezent, m-au sunat doi pacienţi", declară dr. Cristina Ducan, medic de familie în municipiu.
De altfel, se aşteaptă ca sistemul CallMed să reducă aglomeraţia de la 112, unde solicitările sunt peste măsura celor care le pot rezolva.
„Costul unei convorbiri cu medicul de familie este mult mai mic faţă de cel al unei deplasări cu ambulanţa la domiciliul pacientului, care poate ajunge chiar şi la 500 de lei. Toţi medicii care vor să intre în acest sistem o pot face prin intermediul Patronatelor Locale", declară dr. Grigore Hanţă, preşedintele Patronatului Medicilor de Familie din Vrancea.
Existenţa acestui sistem îi face pe pacienţii vrânceni să aibă încredere în faptul că pot apela la medicul de familie în orice situaţie.
„Astfel am siguranţa că primesc un sfat util, care mă poate scăpa de un drum la cabinet", spune Georgeta Şerbescu (60 ani).
Cum funcţ