Reprezentanţii Biroului de Turism Vienez au demarat un miniturneu informativ în România, pentru a-şi promova capitala culturală în rândul „turiştilor de cumpărături”. Sursa: Reuters
Tot mai mulţi români se urcă în maşină şi bat drumul până la Viena. Sunt circa cinci ore de mers, de la Timişoara, iar după ce ies din ţară, din Szeged, Ungaria, au autostradă până la destinaţie.
Benzina, odată ce ai ieşit din ţară, costă în jur de 130 de euro. Chiar adăugând la cheltuieli şi vignetele, adică vreo 20 de euro, rezultă că o excursie la Viena e aproape la îndemâna oricui. „Din păcate, cei mai mulţi merg la Viena numai pentru shopping”, zice Diana Hollschwandner, Sales Executive la compania aeriană Austrian Airlines.
Asta au înţeles şi vienezii şi de aceea sunt pe punctul să creioneze o strategie care să-i determine pe români să vadă mai departe de outletul din Parndorf sau magazinele de pe Mariahilfer strasse.
Viaţă de calitate superioară
Viena este oraşul care câştigă, anual primul loc în topul capitalelor cu cea mai bună calitate a vieţii. E oraşul în care ai vrea să trăieşti, nu pentru că are sute de magazine de marcă, ci pentru că investiţia în cultură, restaurare, conservare, amenajarea spaţiului public din banii statului este mai mare decât în orice altă capitală.
Katharina Menegaldo, reprezentanta Biroului de Turism Vienez, a declarat miercuri, la Timişoara, că autorităţile austriece vor să propună o strategie aparte de abordare a turismului în capitala austriacă. „Viena înseamnă o destinaţie turistică tot timpul anului, o atracţie culturală permanentă, şi nu doar un loc unde să descoperi boutique-uri deosebite. Este singurul oraş din Europa cu 700 de hectare de viţă-de-vie în intravilan, este o capitală unde în fiecare anotimp au loc evenimente. Prezenţa noastră aici este, pe de o parte, mo