Avionul Boeing 737-300, care la sfârşitul anului trecut a ratat decolarea de pe pista Aeroportului Internaţional "Henri Coandă" şi a lovit o maşină a serviciilor de întreţinere, a fost
Avionul Boeing 737-300, care la sfârşitul anului trecut a ratat decolarea de pe pista Aeroportului Internaţional "Henri Coandă" şi a lovit o maşină a serviciilor de întreţinere, a fost mutat de lângă pistă.
Operaţiunea, extrem de complexă şi de dificilă, a fost executată de o firmă olandeză, aflată sub contract cu TAROM. După trei zile de încercări, abia ieri s-a reuşit scoaterea avionului şi transportarea sa pe o platformă tehnică. Mai întâi, au fost golite rezervoarele de kerosen, iar aeronava a fost echilibrată cu ajutorul unor dispozitive de ridicat pneumatice. În faţa trenului de aterizare din dreapta a fost săpat un şanţ pentru ca roţile să iasă mai uşor din noroi, iar sub motorul stâng a fost introdus un trailer.
Pentru ca utilajele să nu se împotmolească, la rândul lor, în noroi, muncitorii au construit o cale de rulare cu ajutorul unor dale din beton. După ce a fost rotită cu faţa spre pistă, aeronava a fost trasă de mai multe utilaje grele, foarte încet, cu ajutorul unor cabluri din oţel. Specialiştii au spus că avionul nu va mai putea zbura niciodată, el urmând a fi dezmembrat. Rezultatul final al anchetei oficiale asupra accidentului va fi făcut cunoscut pe 15 februarie.
Muncitorii de la balizaj, la sanatoriu
Cei patru muncitori care se aflau pe pistă în momentul în care avionul TAROM le-a distrus maşina nu şi-au revenit complet din şoc. Ei se află încă la recuperare într-un sanatoriu. Cel mai afectat este chiar şeful echipei, adică omul care a văzut primul avionul şi a strigat către colegul lui să se salveze. "Nu voi uita niciodată imaginea avionului venind spre noi", spune el despre incidentul de la sfârşitul anului trecut. Conform