Giganţii Boeing şi Airbus nu găsesc soluţii pentru a acoperi necesarul de personal cu înaltă calificare. S-a ajuns la această situaţie odată cu creşterea masivă a numărului de călători.
Industria aeronautică întâmpină dificultăţi în a găsi inginerii de care are mare nevoie pentru a putea face faţă cererii pentru a deservi 20.000 de avioane în următorii 20 de ani. Transportul aerian la nivel global a cunoscut un adevărat boom în ultimii ani, companiile aeronautice au nevoie de forţă de muncă înalt calificată pentru a răspunde cererii.
„Rezervorul de talente din Europa a devenit insuficient", a declarat Tom Enders, cel care tocmai a trecut de la conducerea constructorului aerian Airbus la firma mamă EADS. Potrivit lui Enders, doar 9.000 din cele 12.000 de posturi disponibile anul trecut în sectorul aeronautic din Europa au putut fi acoperite.
Airbus şi Boeing se bat pe „ingineri"
Situaţia este similară şi pe celălalt mal al Atlanticului. „ Cu 72.000-74.000 de absolvenţi pe an în SUA, tot nu avem suficienţi ingineri care să satisfacă necesităţile pe care le preconizăm" în industrie în general şi în industria aeronautică în special, a declarat pentru AFP Rick Stephens, vicepreşedinte de resurse umane de la Boeing.
„Trebuie să ne batem pe piaţa internaţională pentru a găsi cele mai bune talente", a declarat omologul său de la Airbus şi EADS, Thierry Baril. Acesta a dezvăluit că atunci când Boeing închide o uzină, cum o va face anul acesta cu cea de la Wichita, Kansas, toată lumea se luptă să îi atragă pe inginerii disponibilizaţi.
Subcontractanţii au probleme şi mai mari
Dacă Airbus şi Boeing au unele dificultăţi în a găsi inginerii de care au nevoie, situaţia este şi mai îngrijorătoare în rândul subcontractanţilor. „Inginerii sunt din ce în ce mai atraşi de marile nume şi cred că acolo vor găsi mai m