Cel de-al treilea mare producator mondial de telefoane mobile, Samsung Electronisc, estimeaza o crestere cu 10 la suta a pietei globale de profil in anul 2007, transmite Reuters. Cresterea se va datora in primul rind dezvoltarii pietelor asiatice, mai precis a celor din China si India.
"Vanzarile de telefoane mobile sunt estimate anul acesta la circa 970 milioane unitati, datorita cererii inregistrate pe pietele din Brazilia, Rusia, India si China", spune Lee Ki-tae, presedintele diviziei de retele de telecomunicatii a Samsung. El estimeaza ca volumul vanzarilor ar putea ajunge, anul viitor, la 1,07 miliarde de unitati.
Cu toate acestea, ritmul de crestere a pietei de telefoane mobile in 2007 este redus la jumatate in comparatie cu nivelul estimat pentru anul acesta.
Nokia si Motorola ocupa primele doua pozitii in clasamentul celor mai mari producatori de telefoane mobile. Samsung incearca sa isi majoreze cota de piata pentru a devansa principalii concurenti, lansand noi modele de terminale mobile, foarte performante.
Samsung tinteste indeosebi piata din China, care va creste anul viitor, odata cu introducerea unei noi generatii de servicii de telefonie mobila. In acelasi timp, volumul vanzarilor inregistrate in India va creste puternic, in contextul cresterii gradului de penetrare a telefoniei mobile si al tendintei consumatorilor de a isi schimba dispozitivul utilizat cu unul nou.
Samsung a vandut un numar record de 30,7 milioane de telefoane mobile in trimestrul al treilea al acestui an, dupa ce a lansat o gama noua de produse, dar cota de piata a companiei s-a mentinut la 12%, potrivit datelor furnizate de firma Strategy Analytics.
Cel de-al treilea mare producator mondial de telefoane mobile, Samsung Electronisc, estimeaza o crestere cu 10 la suta a pietei globale de profil in anul 2007, transmite