Recent, gigantul Microsoft a fluturat un teanc de 44 de miliarde de dolari catre compania Yahoo, cu scopul clar exprimat de a perfecta o fuziune. Piata IT a reactionat imediat, iar nuantele au variat intre surpriza maxima, cauzata de suma imensa – sa ne gindim ca averea lui Bill Gates este de circa 53,5 miliarde de dolari – pina la reactii gen: „Da, ne asteptam la asa ceva, nu-i mare lucru in oferta asta!“.
Context
Yahoo merge foarte prost, iar profiturile se afla intr-o scadere constanta. Mai mult, pretul actiunilor Yahoo se situa inaintea ofertei agresive a Microsoft la cel mai scazut nivel din ultimii patru ani.
Dupa ce a fost lansat anuntul Microsoft, pretul actiunilor Yahoo a crescut cu 60%, iar ca efect invers, Google a scazut cu 8%.
Yahoo ar dori un parteneriat cu AOL
Oricum, suma aruncata in joc de Microsoft nu i-a impresionat prea tare pe cei de la Yahoo, care, dupa un scurt ragaz de reflectie, au anuntat sec ca nu vind nimic. Yahoo si-ar dori mai degraba un parteneriat cu America Online (AOL) pentru a construi un pol puternic, unul care sa concureze mai eficient piata pe care se bate atit cu MSN/ Windows Live (Microsoft), cit si cu Google.
Incoerenta Yahoo?
De ce vorbim de incoerenta? Pentru ca Yahoo se apropiase extrem de tare de Microsoft, pentru a tine piept cresterii puternice a Google, in momentul in care utilizatorii Windows Live si Yahoo Messenger au putut sa comunice intre ei, prin interoperabilitatea celor doua programe amintite. La acea vreme, comunitatile celor doua servicii au primit vestea ca pe un prim pas in topirea celor doua companii intr-una singura.
Reactii
Cum era de asteptat, forumurile si blogurile au explodat, pentru ca exista o oarecare rivalitate intre cei care folosesc serviciile Yahoo si cele ale Microsoft. Am citit reactii dintre cele mai diverse,