În judeţul Iaşi, la evaluarea naţională au fost 572 de 10 la matematică şi 101 la română. La Colegiul „Racoviţă“, 20 de elevi au avut 10 la ambele probe. Subiectul foarte uşor de la matematică a stârnit opinii diverse printre profesori. „Sunt destul de încântată că subiectul la matematică este conceput mai echilibrat“, afirmă inspectorul general Camelia Gavrilă. „Dacă sunt subiecte prea uşoare, un elev care a învăţat serios şi care constată că ar fi putut rezolva cerinţele prin cunoştinţele de clasa a VI-a va fi frustrat“, este de părere prof. Liliana Romaniuc, care consideră că examenul ar trebui să fie organizat de fiecare colegiu sau liceu în parte. Un elev care a terminat clasa I a rezolvat trei subpuncte la matematică. Profesorul Cătălin Budeanu, de la Colegiul „E. Racoviţă“, este îngrijorat de scăderea standardelor: „Dacă anul trecut eram speriat de gradul de dificultate scăzut, anul acesta s-a coborât şi mai jos ştacheta“.
Elevii ieşeni se laudă cu note bune obţinute la evaluarea naţională, în comparaţie cu cele din anul precedent. Protrivit rezultatelor dinainte de contestaţii, promovabilitatea pe judeţ este de aproximativ 74%, cu 12 procente mai mult faţă de anul trecut. Dacă la limba română rezultatele sunt relativ constante, saltul făcut de elevi la matematică este spectaculos. Astfel, la proba de limba română, promovabilitatea din judeţ a crescut uşor, de la 81% la 84%. În schimb, la matematică, se observă o evoluţie semnificativă: 71,22% din elevi au obţinut note peste 5, spre deosebite de 49,64% anul trecut. Inspectorii şcolari au numărat 101 note de 10 la limba română, cu 32 mai multe decât în 2012, în timp ce la matematică numărul notelor maxime a crescut de mai mult de două ori - de la 284 anul trecut s-a ajuns la 572 de note de 10 la evaluarea naţională de anul acesta. Camelia Gavrilă, şefa IŞJ, a ţinut să precizeze că în intervalul 9 - 9,