Ce face brandul din om? Cum aratau vedetele dinainte de 1989 si cum se compara ele cu celebritatile de azi? Care sunt mutantii celebritatii si vedetele virtuale? Cum s-a colorat discursul politic dupa 1990? Sunt intrebari la care incearca sa raspunda Iulian Comanescu in volumul "Cum sa devii un Nimeni: mecanismele notorietatii, branduri personale si piata media din Romania", volum ce va fi lansat duminica, 21 iunie, in cadrul Bookfest. Cum explica Iulian Comanescu subiectul primei sale carti, publicate de Humanitas? Scrie el in "Doua vorbe de inceput": ""Esti un nimeni!" Aceasta imprecatie se adreseaza, de regula, unei persoane care e "cineva". Probabil ca mai des decat se spune, in Romania si in limba romana, despre cineva ca e cineva. Cu ghilimele sau majuscula, cum vreti s-o luati. Fara pretentii de rigoare antropologica, ceea ce se vede cu ochiul liber, la noi, e predilectia catre contestatie si critica - mai nou, pe Internet, catre injuratura pura si simpla -, deci o carte care se ocupa cu mecanismele celebritatii si masinaria media trebuie sa aiba in vedere "devenirea intru nimeni"."
Volumul "Cum sa devii un Nimeni: mecanismele notorietatii, branduri personale si piata media din Romania", cu o prefata semnata de Dragos Grigoriu, este structurat in cinci capitole mari: "Imagine si brand personal", "Vedete si celebritati: Imaginea la o alta scara", "Poli de putere si jocurile din media clasica", "Hatisul new media", "Politicieni si strategii de comunicare", carora li se adauga un "Glosar de romgleza".
Volumul, publicat in 2.500 de exemplare, costa 25 RON si va fi lansat duminica, la ora 12:00, la standul Humanitas de la Bookfest. Vezi atasat un fragment din "Cum sa devii un Nimeni: mecanismele notorietatii, branduri personale si piata media din Romania"
Iulian Comanescu: Cartea vine sa umple oarecum un gol intre mediul academic-un