La noi nu se vand, insa se vorbeste de ele. Masinile electrice promit de ani buni sa dea solutia salvatoare pentru viitor, insa nu prea reusesc sa patrunda in showroom-uri. Totusi, in tari precum Marea Britanie ele se vand, in volume mici ce-i drept, dar important e ca tot mai multe companii intra pe piata. Cea mai ieftina masina electrica costa acolo sub 9.000 de euro, insa modelele cu autonomie mai mare costa 17.000 euro.
O noua masina electrica a intrat pe piata britanica. MyCar CV.2 are motor de 3.73kw si e propulsata de patru baterii plumb-acid de 12 V. Autonomia trece de 120 km, iar viteza maxima ajunge doar pe la 65 km/h. Pretul de pornire e de 10.800 euro, masina se incarca total in 8 - 10 ore. Modelul e disponibil cu jante din aliaj de 15 inchi, scaune imbracate in piele si geamuri electrice. Masina a fost desenata in Italia si produsa in Hong Kong
Totusi, noul model vine pe o piata unde cea mai cunoscuta masina electrica se numeste G Wiz, produsa de compania indiana Reva. E propulsata de opt baterii plumb-acid de cate 6 V, are o autonomie de circa 75 km si o viteza maxima de 80 km/h. Timpul de incarcare e de opt ore. Versiunea cu minime dotari costa 8.600 euro, una cu dotari mai multe e cam 10.200 euro, dar indienii promit o masina mult imbunatatita tehnic.
E vorba de o varianta cu baterii litiu - ion la care autonomia e mult mai buna - 130 km. Importatorul promite si o statie de incarcare mult mai rapida la care masina sa fie incarcata in proportie de 90% intr-o ora si 100% intr-o ora jumatate.
In Marea Britanie nu sunt insa mai mult de 1.500 de masini electrice, anul trecut vanzarile lor au scazut cu peste 50%, iar una din companiile care vindea astfel de masini a intrat in faliment.
De vina pentru aceasta scadere surprinzatoare sunt mai multi factori: autonomia redusa, pretul relativ mare, spatiul re