Preconizata taxă pe combustibil, discuţiile privind majorarea cotei unice şi a taxei TV, asigurările Guvernului privind indexarea pensiilor, toate prefaţează strategia electorală a USL (sau doar a PSD?) de anul viitor.
Guvernul se gândeşte să introducă o taxă suplimentară la preţul benzinei şi motorinei, a anunţat marţi premierul Victor Ponta. Măsura, cu un evident efect inflaţionist, ar fi necesară pentru suplimentarea fondurilor necesare infrastructurii rutiere. Cu alte cuvinte, vor fi colectaţi nişte bani în plus, cu toate riscurile macro-economice de rigoare, pentru câteva mari proiecte de investiţii. N-ar fi rău, dar nu e chiar aşa. Tot marţi apare informaţia că Liviu Dragnea a cerut suplimentarea bugetului Ministerului Dezvoltării cu două miliarde de lei. Surplusul ar urma să ajungă la proiectele de infrastructură derulate de autorităţile locale: canalizări şi pietruiri de drumuri.
Urmează un an electoral şi, se ştie, primarii lucrează cu un alt entuziasm în preajma unui camion încărcat cu prundiş. Pentru comunitate, fireşte, că doar nu pentru partid? În condiţiile în care bugetul suferă rectificare după rectificare, Guvernul are două variante pentru a injecta un plus de adrenalină în primari: tăieri de la alte ministere sau măsuri fiscale suplimentare. Social-democrat cum îl ştim, Ponta s-a oprit la varianta taxării adiţionale a combustibilului. Adică, de dragul echităţii sociale, să plătească toţi "proştii". De precizat că ideea taxării suplimentare a benzinei şi motorinei a fost lansată săptămâna trecută de fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu. Dacă în comunicatul liberalului se preciza explicit că banii colectaţi vor fi destinaţi exclusiv construcţiei de autostrăzi, în intervenţia premierului Ponta exprimarea era mult mai laxă: "infrastructură rutieră". Asta pentru cei care au dubii vizavi de destinaţia finală a noului bir