Ministerul Transporturilor va anunţa joi câştigătorul licitaţiei de privatizare a CFR Marfă şi suma pe care statul o va obţine în urma vânzării unui pachet de 51% din acţiunile companiei.
În cursă a mai rămas un singur investitor, respectiv GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, după ce asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz s-a retras, iar americanii de la OmniTRAX au fost excluşi pentru că nu au depus până la termenul limită o ofertă preliminare şi neangajantă.
Premierul Victor Ponta a precizat joi că în prezent singurul lucru ce mai poate fi făcut este negocierea atentă cu câştigătorul a planului de investiţii şi de păstrare a locurilor de muncă.
"Nu pot acum decât să cer Ministerului Transporturilor să negocieze foarte bine după declararea câştigătorului, că a mai rămas un singur competitor, să negocieze foarte bine. Partea de preţ e stabilită în condiţiile iniţiale, însă ceea ce e mult mai important decât preţul este planul de investiţii, modul de păstrare a locurilor de muncă şi, practic, capacitatea de dezvoltare a companiei în anii care urmează", a spus Ponta, potrivit Mediafax.
Asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz a anunţat miercuri că se retrage din procesul de privatizare, dar şi că îşi rezervă dreptul de a contesta procedura.
OmniTRAX a depus la finele săptămânii o contestaţie prin care solicită suspendarea privatizării şi anularea deciziei de decădere din procesul de privatiare al transportatorului feroviar.
Licitaţia pentru vânzarea a 51% din acţiunile companiei porneşte de la suma 180 milioane de euro.
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie cerută de Fondul Monetar Internaţional (FMI) pentru încheierea cu succes a acordului cu România.
În scrisoarea de intenţie transmisă de guvern săptămâna trecută board-ului FMI, executivul se angaja doar să n